Učenici 5. c i 5. d razreda u pratnji učiteljice Suzane Jagić i učitelja Josipa Kraša posjetili su 8. travnja 2025. svjetski poznati arheološki lokalitet špilje Vindije u Donjoj Voći.

Zajedno s učenicima iz OŠ Janka Draškovića Klenovnik sudjelovali su u odlično osmišljenim radionicama koje su za njih pripremili domaćini, učenici sedmih i osmih razreda OŠ Andrije Kačića Miošića Donja Voća. Radionice su dio projekta „Tragovima neandertalaca“ koji je nastao u sklopu UNICEF-ovog programa za razvoj vještina 21. stoljeća – UPSHIFT te je integriran u građanski odgoj i obrazovanje u osnovnim i srednjim školama Varaždinske županije.

Nakon uvodnog dijela o važnosti arheološkog nalazišta, učenici podijeljeni u timove krenuli su u „Lov na blago“ kroz deset edukativnih postaja. Pri tome su istraživali o neandertalcima i njihovom životu te o špilji Vindiji općenito pri čemu su koristili znanja iz različitih školskih predmeta. Kroz radionice su još zapalili vatru, napravili koplje i gađali u metu, prošli poligon neandertalske fitness grupe, otkrili koje su predmete arheolozi pronašli u špilji, tražili su sastojke za neandertalsku juhu te saznali koje bi se životinje mogle naći na meniju ukoliko  vas neandertalci pozovu na večeru. Za umjetničke duše bili su zadaci pisanja činkvine i slikanja, a matematičari su rješavajući zadatak otkrili tajni kod. Na kraju su kroz pitanja pub kviza pokazali što su sve naučili na radionicama. Radionice su imale i natjecateljski duh pa su na kraju proglašeni i pobjednici. Dio pobjedničkog tima bile su i naše učenice Maja Čehulić, Eva Roginek i Milica Gregur.

Nakon provedene terenske nastave učenici su uz pomoć QR koda ispunili anketu, a u školi napisali evaluaciju o uspješnosti terenske nastave:

„Jučer sam posjetila špilju Vindiju. Sve igre su mi se svidjele. Posebno mi se svidjelo tražiti maslačak, djetelinu, koprivu, paprat i bršljan. Od prije sam znala da je špilja Vindija 13. studenog 1964. g. proglašena kao geološko-paleontološki spomenik, da su tamo osim neandertalaca živjele i životinje te da su neandertalci bili dobri lovci. Novo sam naučila da se potok ispod špilje Vindije zove Šokot. Jedva čekam opet ići posjetiti špilju Vindiju.“

Sara Golub, 5. c

„Meni je na terenskoj nastavi bilo jako zanimljivo i poučno. Kad sam ušao u špilju, bila je jako velika. Naučio sam što su sve neandertalci radili, jeli, kako su išli u lov, kako su se grijali, kako su trčali od neprijatelja. Najzanimljivije igre su mi bile 1 – zapali vatru i 6 – gađanje kopljem. Terenska nastava bila je super, dobili smo sendvič, sok i crnu šiltericu. Imao sam dobru ekipu i znao sam dosta toga. Bilo mi je jako lijepo i hoću još takvih terenskih nastava.“

Vito Borovečki, 5. c

„Bili smo na terenskoj nastavi kod špilje Vindije. Naučila sam da su neandertalci za izlječenje koristili koprivu, maslačak, paprat, djetelinu i bršljan. Ja sam bila u timu DREVNI GEN. Bilo je jako zanimljivo i lijepo. Najzanimljivija igra bila mi je Memory. Kraj je bio najbolji jer smo dobili sendviče i naš je tim pobijedio.“

Eva Roginek, 5. c

Špilja Vindija

Špilja Vindija nalazi se u selu Donja Voća. Naučila sam kako su neandertalci palili vatru i išli u lov. Naučila sam i kako su radili koplja za lov. Pomoću kvizova koje smo rješavali na kraju, saznala sam što su neandertalci jeli, a što nisu. Također sam saznala koje su biljke koristili, a koje nisu. Vindija je velika i lijepa špilja. Ona je također i zaštićena špilja – ograđena je da nitko ne uđe u nju.

Sara Vertuš, 5. d

Terenska nastava – špilja Vindija

Na terenskoj nastavi u špilji Vindiji mi je bilo jako zabavno i zanimljivo. Naučili smo puno toga i igrali igre. Prije nisam znala toliko puno o špilji i neandertalcima, a nisam ni znala zapaliti vatru. Naučili smo i pronalaziti biljke, izrađivati koplje te koje su životinje neandertalci jeli, a koje nisu. Željela bih ponovno posjetiti špilju Vindiju i nadam se da će još biti zabavnih posjeta i sata Povijesti izvan učionice.

Tena Pavlina, 5. d

Špilja Vindija

Na terenskoj nastavi mi je bilo zanimljivo. Tamo smo učili uz razne igre. Naučila sam više o neandertalcima i njihovim životima. Kroz radionice sam naučila izrađivati koplje, prepoznati neke nove vrste biljaka, zapaliti vatru, ali i kakav su nakit imali neandertalci. Nadam se da će ubrzo biti još takvih terenskih nastava.

Lea Čorko, 5. d

Terenska nastava na arheološkom lokalitetu špilje Vindije ujedno je i završna aktivnost školskog projekta „Šubi, dubi, dubi, Kremenka bole zubi“ čiji je cilj bio usvajanje i proširivanje nastavnih sadržaje kurikuluma Povijesti u petom razredu o prapovijesti i prapovijesnim arheološkim lokalitetima na zanimljiv način kroz istraživačko-projektnu nastavu te korištenje dramskih metoda. Učenici 5. c i 5. d razreda sudjelovali su na dvije izvanučioničke terenske nastave na arheološkim lokalitetima zavičaja (Krapina, Donja Voća), radili su u timovima, surađivali s drugim školama, učili kroz igru, slušali predavanje te sudjelovali u radionici koju je vodila arheologinja Ana Jagić. Slijedi još prezentacija rezultata školskog projekta.

Suzana Jagić

Skip to content