Učenici šestih razreda obilježili su Code Week 2025. sudjelovanjem u radionici Ples i AI u kodiranju pod vodstvom učiteljice informatike Renate Papec.
Radionica je bila dio aktivnosti koje su predstavljene i na online međužupanijskom javnom događaju Primjena kodiranja – Code Week, održanom u četvrtak 30. listopada 2025. od 12:00 do 14:00 sati.
Kroz zanimljive zadatke učenici su učili osnovne naredbe FOR i IF, a zatim ih primijenili u alatu Dance Party stvarajući vlastite koreografije plesnih likova. Ples su povezali s kodiranjem – jer se pokreti, baš kao i kod, ponavljaju i mijenjaju prema određenim pravilima.
Posebno im je bilo zanimljivo što su mogli birati glazbenu podlogu među velikim brojem aktualnih i modernih pjesama, što je dodatno povećalo njihovu motivaciju i osjećaj uključenosti. Kodiranje je tako postalo osobnije i zabavnije – svaki ples dobio je svoj jedinstveni ritam.
Nakon upoznavanja s osnovama kodiranja, učenici su istraživali kako se umjetna inteligencija može uključiti u kreativni proces. U alatu Dance with AI odabirali su tri emotikona, a umjetna inteligencija je na temelju njihovog značenja i emocionalnog tona stvarala vizualne pozadine za plesne nastupe. Tako su učenici na zabavan način učili kako AI “razumije” simbole i emocije te kako se kod koristi za stvaranje vizualnog sadržaja.
Tijekom radionice nastali su brojni odlični radovi koji spajaju kodiranje, glazbu i pokret. Učenici su pokazali kreativnost, tehničku spretnost i veliku motivaciju, a njihovi projekti prikazuju kako programiranje može biti zabavno i svima dostupno.
Kroz ove aktivnosti učenici su otkrili da programiranje ne mora biti teško ni dosadno – uz pravi pristup može biti izrazito motivirajuće i pristupačno svima. Spojili smo pokret s logičkim razmišljanjem, maštu s tehnologijom i kroz timski rad pokazali da kodiranje može biti prava digitalna avantura.
Učeničkim radovima možete pristupiti putem poveznice ili QR koda u nastavku.
Renata Papec




