Učenici 5. c i 5. d razreda u pratnji učiteljice Suzane Jagić i učitelja Josipa Kraša posjetili su 8. travnja 2025. svjetski poznati arheološki lokalitet špilje Vindije u Donjoj Voći.
Zajedno s učenicima iz OŠ Janka Draškovića Klenovnik sudjelovali su u odlično osmišljenim radionicama koje su za njih pripremili domaćini, učenici sedmih i osmih razreda OŠ Andrije Kačića Miošića Donja Voća. Radionice su dio projekta „Tragovima neandertalaca“ koji je nastao u sklopu UNICEF-ovog programa za razvoj vještina 21. stoljeća – UPSHIFT te je integriran u građanski odgoj i obrazovanje u osnovnim i srednjim školama Varaždinske županije.
Nakon uvodnog dijela o važnosti arheološkog nalazišta, učenici podijeljeni u timove krenuli su u „Lov na blago“ kroz deset edukativnih postaja. Pri tome su istraživali o neandertalcima i njihovom životu te o špilji Vindiji općenito pri čemu su koristili znanja iz različitih školskih predmeta. Kroz radionice su još zapalili vatru, napravili koplje i gađali u metu, prošli poligon neandertalske fitness grupe, otkrili koje su predmete arheolozi pronašli u špilji, tražili su sastojke za neandertalsku juhu te saznali koje bi se životinje mogle naći na meniju ukoliko vas neandertalci pozovu na večeru. Za umjetničke duše bili su zadaci pisanja činkvine i slikanja, a matematičari su rješavajući zadatak otkrili tajni kod. Na kraju su kroz pitanja pub kviza pokazali što su sve naučili na radionicama. Radionice su imale i natjecateljski duh pa su na kraju proglašeni i pobjednici. Dio pobjedničkog tima bile su i naše učenice Maja Čehulić, Eva Roginek i Milica Gregur.
Nakon provedene terenske nastave učenici su uz pomoć QR koda ispunili anketu, a u školi napisali evaluaciju o uspješnosti terenske nastave:
„Jučer sam posjetila špilju Vindiju. Sve igre su mi se svidjele. Posebno mi se svidjelo tražiti maslačak, djetelinu, koprivu, paprat i bršljan. Od prije sam znala da je špilja Vindija 13. studenog 1964. g. proglašena kao geološko-paleontološki spomenik, da su tamo osim neandertalaca živjele i životinje te da su neandertalci bili dobri lovci. Novo sam naučila da se potok ispod špilje Vindije zove Šokot. Jedva čekam opet ići posjetiti špilju Vindiju.“
Sara Golub, 5. c
„Meni je na terenskoj nastavi bilo jako zanimljivo i poučno. Kad sam ušao u špilju, bila je jako velika. Naučio sam što su sve neandertalci radili, jeli, kako su išli u lov, kako su se grijali, kako su trčali od neprijatelja. Najzanimljivije igre su mi bile 1 – zapali vatru i 6 – gađanje kopljem. Terenska nastava bila je super, dobili smo sendvič, sok i crnu šiltericu. Imao sam dobru ekipu i znao sam dosta toga. Bilo mi je jako lijepo i hoću još takvih terenskih nastava.“
Vito Borovečki, 5. c
„Bili smo na terenskoj nastavi kod špilje Vindije. Naučila sam da su neandertalci za izlječenje koristili koprivu, maslačak, paprat, djetelinu i bršljan. Ja sam bila u timu DREVNI GEN. Bilo je jako zanimljivo i lijepo. Najzanimljivija igra bila mi je Memory. Kraj je bio najbolji jer smo dobili sendviče i naš je tim pobijedio.“
Eva Roginek, 5. c
Terenska nastava na arheološkom lokalitetu špilje Vindije ujedno je i završna aktivnost školskog projekta „Šubi, dubi, dubi, Kremenka bole zubi“ čiji je cilj bio usvajanje i proširivanje nastavnih sadržaje kurikuluma Povijesti u petom razredu o prapovijesti i prapovijesnim arheološkim lokalitetima na zanimljiv način kroz istraživačko-projektnu nastavu te korištenje dramskih metoda. Učenici 5. c i 5. d razreda sudjelovali su na dvije izvanučioničke terenske nastave na arheološkim lokalitetima zavičaja (Krapina, Donja Voća), radili su u timovima, surađivali s drugim školama, učili kroz igru, slušali predavanje te sudjelovali u radionici koju je vodila arheologinja Ana Jagić. Slijedi još prezentacija rezultata školskog projekta.
Suzana Jagić


