2010-01-18 10:55:00 DRUGO POLUGODIŠTE JE POČELO
Nakon primitka učeničke knjižice za rezultate učenja u 1. polugodištu imali ste prilike doživjeti ponos, sreću, žaljenje zbog propuštenog, želju za još većim uspjehom…
Pročitajte ove dobronamjerne poruke, možda će nekome od vas koristiti.
U drugom polugodištu pokušajte biti još uspješniji. Recite sebi HOĆU, MOGU ; a ne samo ŽELIM, MOŽDA, VIDJET ĆU.
Prilažem vam mali podsjetnik pomoću kojega biste do kraja školske godine mogli postići još više i ljetni odmor provesti zadovoljniji. pedagoginja
VAŽNI UVJETI ZA USPJEŠNO UČENJE PLANIRANJE (DNEVNIH, TJEDNIH I GODIŠNJIH ) OBVEZA IZVRŠAVANJE PLANIRANIH OBVEZA PROVJERAVANJE I PRIMJENA U PRAKSI
POŽELJNI UVJETI ZA USPJEŠNO UČENJE
-zdrava prehrana -odbacivanje loših navika -redovite sportske (tjelesne) aktivnosti -čitanje vrijedne literature različitih područja
PRAVILA ZA RACIONALNO UČENJE
A) ČVRSTO ODLUČI UČITI - navika mjesta - navika vremena (odmor nakon jela, pregledavanje bilježaka, izrada domaćih zadaća, učenje predmeta koje si danas imao, ponavljanje naučenog gradiva za sutra) - učenje lakših pa potom težih sadržaja - aktivno praćenje nastave
B) UČI AKTIVNO - dobro odredi svrhu i razinu do koje treba naučiti gradivo - bolje je odjednom proučiti sadržaj nego mnogo puta samo čitati, pronalazi bitne dijelove sadržaja, pokušaj samostalno rekonstruirati-prepričati sadržaj
C) UČI DOBRIM REDOSLIJEDOM - pregledaj cijeli sadržaj i stekni uvid o čemu je riječ - samostalno postavi pitanja - čitaj tekst tražeći glavnu misao - podcrtavaj - razmišljaj o pročitanom -sam se ispitaj i provjeri
D) SPRIJEČI ZABORAVLJANJE - „prenauči“ gradivo - u toku učenja odmaraj (jedan predmet nauči -odmor ) - nakon odmora kratko ponovi, prije spavanja opet ponavljaj - neposredno nakon učenja je najveće zaboravljanje
K A K O U Č I T I ?
PRAVILA KVALITETNOG UČENJA :
1.LAKŠE JE UČITI AKO IMAŠ VOLJU I POVJERENJE U SEBE («JA TO MOGU, JA TO HOĆU») 2.INTERES ZA UČENJE RAZVIJA SE : - postavljanjem jasnog cilja učenja - pronalaženjem smisla u učenju - podsjećanjem na prethodna znanja 3. REDOVITO UČI „ ŠTO MOŽEŠ DANAS NE OSTAVLJAJ ZA SUTRA „
4. DA BISTE NAUČILI NOVO, TREBA PONOVITI STARO !
5. UČITE IZ VIŠE IZVORA (udžbenik, bilježnica, rječnik, enciklopedija, atlas, časopis ...)
6. UČENJE TREBA BITI AKTIVNO (postavljanje pitanja prije i poslije učenja, podcrtavanje, izrada bilješki)
7.TEMELJITO PROUČI ONE DIJELOVE GRADIVA KOJI SU TI TEŠKI
8. PRVO PROČITAJ CIJELU NOVU LEKCIJU , ZATIM PODIJELI LEKCIJU NA MANJE ODJELJKE, SVAKI ODJELJAK PROUČI - TRI PUTA, PONOVI GA SAMOSTALNO.
9. NAKON TOGA PONOVI CIJELO GRADIVO BEZ UPOTREBE KNJIGA I BILJEŽNICA
10. PONAVLJANJE I PROVJERAVANJENAUČENOG ( uz pomoć i bez pomoći literature -razvija sigurnost u vlastito znanje )
VRIJEME UČENJA Kad je organizam najaktivniji : UJUTRO od 9-11 sati POPODNE od 16-18 sati
…“Sreća ljudska zove se HOĆU“ Nietzsche
U prilogu se nalazi PPT sa detaljnjim rezultatima rada matične i područnih škola. |
Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec |