2009-11-17 00:00:00

Noćni čitateljski susret u knjižnici OŠ Ivana Kukuljevića

U sklopu proslave Mjeseca školskih knjižnica Školska knjižnica OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec organizirala je u svojem prostoru noćni čitateljski susret Otkrivanje anđela u knjižnici u noći s 30. na 31. listopada, 2009. za učenike 8. razreda. Cilj događanja bio je promijeniti gledanje učenika na vještinu čitanja.

Čitanje s razumijevanjem (informacijsko čitanje) vještina je koja je preduvjet za uspjeh u školi, poslu i životu. Posebice u naše doba kad nas svakodnevno zatrpavaju sa sve više informacija i potrebna je spretnost u prepoznavanju i korištenju važnih. Opće je poznata činjenica da zbog nedovoljno razvijene vještine čitanja učenici pokazuju otpor prema čitanju kojeg doživljavaju kao obavezu. Ovdje je zaboravljen važan moment čitanja iz užitka. Čitanje iz užitka povezujemo najčešće s večerima kad je netko od bližnjih podijelio s nama radost čitanja. Ono je slijedom brojnih obaveza učenikovih  bližnjih i školskih programa temeljenih na čitanju s razumijevanjem zapostavljeno. Čitanjem iz užitka razvija se vještina čitanja i ono prestaje biti naporno. Čitateljski je susret jedna od akcija kojom želimo njegovati naviku čitanja u naših učenika.

Program događanja odvijao se u vremenu od 19 do 7 sati ujutro prema predviđenom planu koji je podrazumijevao zajedničko donošenje pravila ponašanja, igranje društvenih igri, čitanje pjesama ili ulomaka tekstova do dvije stranice po izboru korisnika knjižnice, sudjelovanje u likovnoj radionici ukrašavanja ukosnica i broševa vlastitim ukrasima u obliku zvijezda, gledanje filma Milijunaš s ulice i noćenje u vrećama za spavanje u prostoru knjižnice.

Susret su vodile knjižničarka Draženka Stančić (čitanje pripremljenih tekstova), učiteljica njemačkog jezika Jasenka Habek (igranje društvene igre u kojoj su sudionici u dvije protivničke grupe pogađali pojmove) te učiteljica likovne kulture Martina Gregur (likovna radionica izrade zvjezdica za broševe i ukosnice).

Broj učenika bio je ograničen prostorom dovoljnim za spavanje na dvadesetak, i dopuštenjem roditelja da njihova djeca borave u školskoj knjižnici, a učenici su sa sobom osim teksta za čitanje donijeli vreće za spavanje i džepne svjetiljke za čitanje.

Sam trenutak čitanja tekstova namjerno je bio ležeran i svečan - knjižnica je urešena svjećicama, a prema tekstu učenika koji je čitao bile su uperene baterijske svjetiljke. Prije čitanja naglašen je moment poklanjanja pripremljenog teksta grupi, poslije svakog čitanja zahvalilo se čitatelju na poklonu . Nije bilo bitno koliko je tko ispravno pročitao, ni koje su umjetničke odrednice teksta (ili pjesme), već to da je svatko svojim glasom poklonio ostalima pripremljeni tekst navevši samo razlog zašto ga je odabrao.

Evo i nekih učeničkih komentara: Ovo je bilo ugodno iskustvo upoznavanja čitanja iz užitka.  (Petar Krašek) Ne znam što reći, ostao sam bez teksta kako je bilo lijepo. (Emanuel Vanjek) Bilo je baš zabavno i zanimljivo i trebalo bi se ponoviti. Sviđao mi se ugođaj i uređenje knjižnice. (Rafaela Čanžar) Samo čitanje bilo je zabavno i zanimljivo, poučno i inspirativno. Bilo bi dobro kad bi se ponovilo samo uz istu temu čitanja, npr. samo horor. (Tamara Bregović) Zahvaljujući super ugođaju nije bilo teško pratiti aktivnosti, bilo je baš zakon. I voditeljice sam doživjela potpuno drugačije, puno opuštenije i zabavnije. (Marina Križek) Bilo je super zabavno, sviđalo mi se kad smo čitali, bilo je lijepo i ugodno smo se osjećali. (Minea Lančić) Sviđalo mi se i želim da se to svaki petak ponovi. I dopalo mi se to da sam voditeljice doživio u potpuno drugom izdanju. I danas idem posuditi horor knjigu koju je Lucija čitala te večeri. (Erik Matole).

Fotografije se nalaze u foto - galeriji.

 


Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec