2021-04-01 07:27:55 Predstavljanje rezultata istraživanja o uspjehu nastave na daljinu na međunarodnoj konferenciji CommForum 2021 Sredinom ožujka (19. - 20. 3.) održana je međunarodna online konferencija na temu „Post-pandemijski svijet: loša slika ili dobra prilika?“ u organizaciji Edward Bernays University Collegea, Instituta za društvena istraživanja Zagreb te Instituta za turizam. Na istoj su aktivno sudjelovale naša knjižničarka, Draženka Stančić i nastavnica njemačkoga jezika, Ivana Matić te predstavile rezultate istraživanja o uspjehu nastave na daljinu u Osnovnoj školi Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec.U istraživanju su sudjelovali učenici viših razreda, njih 213, koji su prošle i ove školske godine nastavu polazili po C i B modelu, dakle pretežito na daljinu. U skladu s epidemiološkom situacijom istraživanje je provedeno online. Motivacija za istraživanje proizašla je iz cjelokupne novonastale situacije gdje se oblik nastave, učenja i poučavanja promijenio preko noći. Nastave se morala održati na način za koji nitko od nastavnika nije sustavno poučavan te su nastavnici i sami postali učenicima istražujući sve mogućnosti obrazovanja na daljinu. Drugi izazov se našao pred učenicima, koji su se morali brzo prilagoditi novom načinu izvršavanja svojih obaveza, odvojeni od svojih nastavnika. Cilj istraživanja bio je istražiti je li tijekom nastave na daljinu došlo do smanjenja razine znanja učenika, koje su to sastavnice nastave uvjetovane novim modelom učenja na daljinu te postoje li neki aspekti nastave na daljinu koji su povezani s boljim uspjehom učenika. Rezultati su pokazali da je tijekom nastave na daljinu u početku došlo do rasta ocjena, no u prvom polugodištu se ipak bilježi lošiji uspjeh učenika. Istraživanjem su pronađeni i novi aspekti nastave, koje je potrebno imati na umu prilikom planiranja nastave odnosno organizacije nastave na razini predmeta, razreda i škole, a isto tako su pronađeni oni koji su povezani s boljim uspjehom učenika kao što je primjerice njihova motivacija, spremnost za učenje i aktivnost u nastavi te sam oblik nastave odnosno nastava u realnom vremenu preko aplikacija koje omogućuju trenutačnu komunikaciju. Potrebno je međutim istaknuti da nastava na daljinu nije novost; ona seže u prošlost kada je bila tek dopisničkog tipa i razvijala se kao takva sve do svog današnjeg online oblika gdje bilježimo sve veći broj novih obrazovnih mogućnosti isključivo na daljinu. Međutim (u hrvatskom kontekstu) postoji veliki raskorak između istraživanja iste te praktične primjene. Upravo se ovim istraživanjem pokušalo smanjiti jaz između znanstvenih spoznaja i same prakse te nastojalo potaknuti daljnja istraživanja koja bi pokušala oblikovati uspješne modele nastave na daljinu jer ona više nije naša budućnost već i realnost. |
Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec |