2020-10-27 09:48:20 62. NATJECANJE MLADIH TEHNIČARA Državna razina 62. natjecanja mladih tehničara provedena je 20. listopada 2020. godine u virtualnom okruženju. Natjecanju je pristupilo 127 učenika viših razreda osnovnih škola koji su u jednom od 12 područja natjecanja putem Zoom sustava prezentirali svoju tehničku tvorevinu na temu Igračka. Sudionici natjecanja bili su učenici osnovnih škola, članovi klubova mladih tehničara u osnovnim školama, udrugama tehničke kulture ili srodnim ustanovama. Za pristupanje natjecanju učenici su trebali poslati konačnu kompletnu dokumentaciju za tehničku tvorevinu igračke do 15. listopada 2020. Učenici su nakon toga dobili poveznice i vrijeme kada su pred tročlanom komisijom iz svojeg područja on-line prezentirali Igračku.Svaki član povjerenstva je prezentaciju učenika bodovao neovisno jedan od drugoga sa nula do maksimalno dvadeset bodova. Nakon toga se izračunavala srednja vrijednost bodova te kreirala rang lista. Ivanečku osnovnu školu je na državnom on-line natjecanju predstavilo troje učenika: Marino Bruža Habek 8.r, Jelena Ferenčak 7.r i David Harjač 8.r. Jelena se natjecala u graditeljstvu. Napravila je Igraću kocku od balze dobila petnaest bodova za svoju prezentaciju i postigla šesto mjesto od petnaest učenika. Jeleni je najteže bilo napraviti dvadeset i jedan krug iz balze koja je lako lomljiva. Krugove promjera jedan centimetar je obojala te njima obilježila stranice svoje Igraće kocke. David se natjecao u strojarstvu, grani strojarske konstrukcije. Iz aluminijskog lima je izradio igračku Cestovni radnik koji pomoću hidrauličkog pogona maše zelenom zastavicom i na taj način simulira regulaciju prometa na dijelu ceste na kojem se odvijaju radovi. Također je dobio petnaest bodova za svoju prezentaciju i postigao šesto mjesto od petnaest učenika. Najuspješniji je bio Marino koji je iz robotike u konkurenciji od dvanaest učenika dobio dvadeset bodova i postigao prvo mjesto. Marino je napravio simulaciju Brojač kupaca koji broji kupce koji uđu u neki dućan. Ideju je dobio radi propisanih epidemioloških mjera koje je uzrokovala pandemija koronavirusa. Brojač kupaca radi tako da kupci koji ulaze pritisnu tipkalo na ulasku, a kupci koji izlaze tipkalo na izlasku iz dućana. Broj koji je trenutna vrijednost u brojaču pali zelene žaruljice ako je broj kupaca u dućanu od jedan do pet, žute žaruljice se pale ako je broj kupaca od šest do devet. Kada je u brojaču broj deset pale se crvene žaruljice i zujalo koji su uključeni do trenutka kada kupac ili više njih izađe iz dućana, a broj u brojaču je broj devet ili manji. Marino je također napravio poboljšanje svojeg Brojača kupaca. Tipkala je zamijenio sa ultrazvučnim senzorima koji sami registriraju kupce tako da kupci više ne trebaju pritiskati tipkala. Prema propozicijama za izradu Igračke se moglo odstupiti 30 % od vrsta materijala sa županijskog natjecanja čega su se svi učenici pridržavali. Marino, Jelena i David stekli su lijepo iskustvo iako je natjecanje bilo zahtjevno, a konkurencija jaka. Proširili su još više znanje iz svojih područja te se upoznali sa novim on-line načinom održavanja natjecanja. Svo troje učenika se slaže kako je puno ljepše natjecati se kada je natjecanje uživo i upoznaješ nove prijatelje. Čestitke na uspjehu. mentorica Anđelka Barlek
|
Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec |