2018-05-08 09:49:54

Projekt kojim se oživljava povijest

Red Čuvara grada Zagreba zajedno je sa Školskom knjigom pokrenuo projekt „Povijest u slikama“. Red Čuvara grada Zagreba zagrebačka je udruga za hrvatsku i europsku antičku, srednjovjekovnu i ranonovovjekovnu oživljenu povijest i kulturnu baštinu. Interaktivnim predavanjima i putem didaktičko-metodičkih radionica učenicima šestih razreda predstavili su teme „Feudalno društvo“ i „Križarski ratovi“.

Dobro pripremljenim edukativnim aktivnostima temeljenim na povijesnim istraživanjima učenicima je na vizualno zanimljiv i drugačiji način neformalnim metodama predstavljeno feudalno društvo IX. stoljeća te doba Trećega križarskog rata s naglaskom na prikaz ivanovačkog i templarskog reda te djelovanje ivanovačke redovnice koja je bila liječnica u njihovoj talijanskoj bolnici. Naglasak je stavljen na povijesni aspekt ideje viteštva i viteških vrednota te kako se one mogu njegovati i u suvremeno vrijeme. Projekt „Povijest u slikama“ provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske te financijskom potporom dodjele bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u šk. god. 2017./2018. Osim ivanečke osnovne škole u njemu sudjeluju još OŠ Kustošija iz Zagreba, OŠ Ivanska iz Ivanske, OŠ Stjepana Basaričeka iz Ivanić Grada, OŠ Davorina Trstenjaka iz Hrvatske Kostajnice, OŠ Josipa Badalića iz Graberja Ivaničkog  te OŠ Mertojak iz Splita. Pozitivne reakcije i komentari učenika koje donosimo u prilogu pokazuju da je projekt postigao svoj cilj prenošenja povijesnih informacija učenicima na maštovit i kreativan način ujedno potičući njihovu međusobnu suradnju i timski rad. (S. J.)

 

Feudalno društvo U petak smo bili na predavanju o feudalnom društvu. Tamo su nam predstavili kmeta, feudalnog gospodara i plemkinju. Prvo su nam se predstavili, kako se zovu i gdje žive. Poslije su nam govorili što jedu. Kmet jede ječmenu kašu, plemkinja janjca na žaru, a gospodar meso u umaku od šljiva. Govorili su nam i što rade. Kmet cijeli dan radi na polju, a plemkinja upravlja posjedima. Gospodar je vojnik, a u slobodno vrijeme ide u lov. Plemkinja i feudalni gospodar nose odjeću od svile i pamuka, a kmet nosi odjeću od vune. Kmet ima sedmero djece i živi u malenoj kući. Plemkinja još nema djece i živi u velikoj kući. Gospodar ima jednog sina i živi u dvorcu. Pokazali su nam kako se proglašava vitez. Na predavanju je bilo zanimljivo i naučili smo nešto novo na drugačiji način. Ivana Maček, 6.c   Feudalno društvo U petak smo imali predavanje o feudalnom društvu. Najviše mi se sviđao kmet. Kmet je živio u malenoj kući. Imao je ženu i puno djece. Po cijele dane radio je na polju. Polje nije bilo njegovo, nego ga je dobio na obradu. Velik dio uroda zato je morao dati kralju i crkvi. Svakog dana jeo je ječmenu kašu. On i njegova obitelj nisu imali posebnu odjeću, nego su nosili odjeću od vune koju su sami izradili. Nije si mogao priuštiti puno toga, ali je bio sretan time što ima. Nije smio ići u šumu ni loviti životinje bez dozvole. Svidjelo mi se što je kmet bio skroman i marljiv. Iva Petak, 6.c Feudalno društvo O životu u 9. stoljeću pričala nam je muza Povijesti, Klio. Upoznali smo tri osobe različitog društvenog sloja. Feudalca, nižu plemkinju i kmeta. Feudalac nam je rekao da upravlja velikim zemljišnim posjedom.  Ima niže plemstvo koje radi za njega. Šalje ih u lov i oni upravljaju manjim imanjima. On odlazi u bitke i brani Franačku. Odjeven je u odijelo i plašt od skupe tkanine. Prehrana mu je raskošna. Uglavnom se sastoji od mesa i nekog priloga. Niža plemkinja, vikontesa, upravlja plemićkim imanjem. Odgovorna je za sve kmetove i bogato živi. U slobodno vrijeme izrađuje ukrase za svoje haljine. Kmet je najniži sloj društva. Živi u trošnoj kolibi sa sedmero djece i ženom. Odrađuje tlaku za plemkinju. Gotovo cijeli dan radi na polju. Njegova prehrana sastoji se uglavnom od žitarica i povrća. Ima malo domaćih životinja koje ubije početkom zime kako bi osigurao hranu svojoj obitelji. Odjeća mu je oskudna i sastoji se od grubog platna i životinjske kože. Svidjela mi se radionica jer nam je povijest prikazana u slikama. Lara Gotal, 6.d

  

     

Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec